Louise BOURGEOIS

Louise Joséphine Bourgeois (1911ko abenduaren 25 – 2010eko maiatzaren 31) frantziar eskultorea izan zen. 1966an, Eccentric Abstraction izeneko erakusketa ospetsuan parte hartu zuen. 60ko hamarraldian Italiara joan eta marmola landu zuen.

1991n, Frantziako Kultura ministerioaren sari usia jaso zuen, eta, 1994an, Parisko Arte Moderno Museoak bere lanaren atzera begirako erakusketa egin zuen.

 

Lan nabarmenduak

Femme MaisonResultado de imagen de Femme Maison

Femme Maison (1946–47) margolan sail bat da non emakumearen eta etxearen arteko erlazioa esploratzen du. Emakumeen burua etxeen ordez aldatzen ditu, haien gorputzak kanpoko mundura eta burua etxeko ingurunera utziz. Arte modernoaren gizatasun ezari buruzkoak dira bere artelanak.

Destruction of the Father

Esplorazio biografiko eta psikologikoa da non aitak bere seme-alabengan duen botere menderatzailea adierazten da. Pieza, azal koloreko instalazio bat da, umetoki baten antzekoa. Igeltsuz, latexez, egurrez, oihalez eta argi gorriez egina. Bere lehen lana izan zen zeinetan material leunak erabili zituen eskala handian. Instalazioan sartzean, ikuslea hilketa batenean bezala sentituko da.

Cells

Laurogeigarren hamarkadan, Bourgeoisek bi instalazio serie sortu zituen, berak “Zeldak” deitzen dituenak. Gehienak, kaxa txikiak dira, bertan objektu sinbolikoetako konponketak ikusten dira; beste batzuk gela txikiak dira ikuslea gonbidatzen dutenak barrura sartzera. Gizakiarentzat emozio handiak eragiten zituen objektuak erabili zituen.

Zeldek egoera psikologikoak eta intelektualak gordetzen ditu, nagusiki beldurra eta mina. Bourgeoisek, bere lan honi buruz zera esan zuen: “min desberdin asko adierazten zituela: fisikoa, emozionala eta psikologikoa, mentala eta intelektuala. Zelda bakoitzak beldurra maneiatzen du. Beldurra mina da. Zelda bakoitza voyeur gozamenari buruzkoak dira, Ikustearen emozioa eta ikusia izatearena”

Maman

Laurogeita hamargarren hamarkadaren amaieran, Bourgeois armiarma erabiltzen hasi zen bere artearen zentro gisa. Maman, bederatzi metro neurtzen ditu altueran, altzairuzko eta marmolezko eskultura bat da. Sei erreplika produzitu dira. Duela gutxi, eskultura Dohan, Qatarreko zentro nazionalean egon zen. Bourgeoisek eraikitako araknidorik handiena da.

Eskulturak, amaren indar handiari buruzko aipamena da, ehunaren, elikaduraren eta babesaren metaforak erabiliz.

Gai errepikariak

Txikitako trauma izan zen bere lanetako gai errepikaria. Bere ama gaixotu ostean, aita hainbat emakumerekin maitakeriak izaten hasi zen, batez ere Sadie-rekin, Bourgeiosen maistra eta umezainarekin. Louise oso adi zebilen eta egoera behatzen zuen, momentu hartan izan zen generoarekin eta sexualitatearekin engantxatuta egoten hasi zenean, bere ia lan guztietan presente dagoena. Louisek esaten du, gogoratzen duela bere aita amari maite zuela esaten, nahiz eta bere desleialtasuna hortxe egon.

Sexualitatea, zalantzarik gabe, Louise Bourgeoisen gairik garrantzitsuena zen. Sexualitatearen eta hauskortasunaren arteko lotura oso boteretsua da, bere haurtzarotik eta aitaren maitakeriatik ondorioztatzen da.

Spiral Woman, Louisen sexualitatearen eta tortura arteko ikuspuntua da. Hanka flexionatuak eta besoen giharra, emakumeak aurrera jarraitzen duela adierazten du, zintzilik eta arnasestuka egon arren. 1995ko lana,

Heriotza

Miokardio infartuak jota hil zen 2010eko maiatzaren 31n.

Advertisements

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s